کتاب آموزش سئو برای مدیران شرکت ها

بسیار واضح است که شما به عنوان یک مدیرعامل و یا مدیر اجرایی، زمان کافی برای اجرای فعالیت های بهینه سازی وبسایت را ندارید. پس شما به یک نفر و یا یک گروه متخصص سئو احتیاج دارید تا با آن ها همکاری کنید. در این کتاب الکترونیک ما آن چه که شما و یا دیگر مدیران کسب و کارها باید درباره سئو و استخدام یک تیم سئو بدانند را معرفی خواهیم کرد. هم چنین در این کتاب سئو به نکات بنیادی بهینه سازی وبسایت مانند معرفی سئو، اهمیت سئو و لزوم استفاده از بهینه سازی موتورهای جستجو خواهیم پرداخت. سپس دو موضوع مهم درباره فعالیت های بهینه سازی یعنی سئو داخلی و سئو خارجی را مورد بررسی قرار می دهیم و نکات اجرایی آن ها را در اختیار شما خواهیم گذاشت.
- فصل اول
چرا سئو مهم است و چرا باید آن را اجرا کنید؟
- فصل دوم
گوگل چگونه یک صفحه را رتبه بندی می کند : سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟
- فصل سوم
در هنگام همکاری با یک سئو کار حرفه ای چه موضوعاتی را باید بدانید؟
چرا به سئو نیاز دارید؟
دو روش برای رتبه بندی در موتور های جستجو وجود دارد:
- می توانید با پرداخت هزینه نتایج جستجوها را خریداری کنید. (تبلیغات کلیکی گوگل یا Adwords)
- با اجرای فعالیت ها و دستورالعمل های مرتبط با سئو به صورت طبیعی در نتایج جستجو ها نمایش داده شوید.
تبلیغات کلیکی، گزینه مناسبی برای دیده شدن در نتایج گوگل محسوب می شود، اما مشکل این راه هزینه های بسیار بالای این روش به ویژه در خصوص موضوعات رقابتی است. هم چنین زمانیکه شما پول پرداخت می کنید، این نتایج ارائه می شوند و بلافاصله پس از اتمام زمان و دوره، نتایج شما دیگر در صفحه نتایج موتور جستجو دیده نمی شوند. برای این که همیشه در صفحه نتایج موتور جستجو دیده شوید باید به طور مداوم هزینه پرداخت کنید.
اما برای اینکه در نتایج جستجوی ارگانیک دیده شوید، لازم نیست به صورت مداوم هزینه پرداخت کنید. زمانی که شما در صفحه اول نتایج دیده شدید و یا حتی در رتبه اول قرار گرفتید، در صورتی که محتوایی غنی و با کیفیت ارائه کنید، به عنوان سایتی معتبر شناخته می شوید و می توانید در یک دوره زمانی طولانی جایگاه خود را حفظ کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که فعالیت های رقبای شما نیز بر این موضوع تاثیرگذار خواهد بود.
گوگل یک صفحه را چگونه رتبه بندی می کند؟
برای رتبه بندی هر صفحه بیش از 200 فاکتور توسط موتور جستجو گوگل مورد بررسی قرار می گیرد. هیچ کسی دقیقاً نمی داند این فاکتورها چگونه توسط گوگل ارزیابی می شوند و ما هم قصد نداریم که زمان را با معرفی همه این فاکتورها هدر دهیم، پس فقط تعدادی از این فاکتورها که بسیار مهم هستند و همه کارشناسان سئو به آن اهمیت می دهند را بررسی می کنیم. بیایید از تجربه خود شما برای تحلیل این موضوع استفاده کنیم. برای مثال شما کلمه کفش را جستجو می کنید. پس از اتمام جستجو چه چیزی را مشاهده می کنید؟ شما لیستی از وبسایت ها و برند های فروش کفش را مشاهده می کنید، درست است؟ گوگل نتایج را با معیارهای زیر تعیین می کند:
- میزان مرتبط بودن محتوای موجود در صفحه آن برند با جستار
- میزان مرتبط بودن مجموعه سایت برند با جستار
- مطمئن بودن وبسایت برند
- کیفیت محتوای موجود در وبسایت برند
شاید این موضوعات ساده به نظر برسند اما همین نکات به ظاهر ساده اما پیچیده، چگونگی نمایش سایت ها را در صفحه نتایج موتور جستجو تعیین می کنند. گوگل دوست دارد نتایجی به شما ارئه دهد که به جستار شما مرتبط باشد، برای شما رضایت مندی ایجاد کند، ارزشمند باشد و هم چنین یک سایت اسپم نباشد!
سئو برای اجرای صحیح به مهارت و تخصص نیاز دارد
در ابتدا شما به یک مشاور سئو قدرتمند احتیاج دارید. کسی که شناخت کامل از تـوسعه وب دارد و می تواند موضوعات گوناگون مانند ساختار سایت، هدایت دهی سایت و تجربه کاربری را تحلیل کند. یک حرفه ای با تجربـه که بتواند جنبه های فنی سئو را در دست بگیرد. در گام بعدی شخصی مورد نیاز است که بتواند محتوای با کیفیت برای سایت شما ایجاد کند. این افراد باید خلاق، دارای مهارت های نوشتاری خاص و ذهنی مدبر باشند.
این اشخاص با استفاده از محتوای رقابتی می توانند کاربران را سایت شما جذب کنند و در نهایت این کاربران را به مشتریان شما تبدیل کنند. این نقش امکان ایجاد ارتباط و تاثیرگذاری در صنعت شما را دارد تا بتوانید محتوا را ترویج و گسترش دهید. در گام سوم شما به یک طراح حرفه ای نیاز دارید. کسی که بتواند با ایجاد گرافیک های جذاب نظر کاربران را جلب کند.
تعداد صفحات : 36 صفحه
سال انتشار : 98
- تاریخ انتشار: 13 تیر 1398
- 1 دیدگاه
ممنون از راهنمایی های گام به گام
برای سئو سایت همیشه مورد استفاده قرار گرفته