راهنمای نهایی تولید محتوا

راهنمای نهایی تولید محتوا

تولید محتوا به ایده پردازی در مورد یک موضوع گفته می شود و کاملاً به شخصیت کاربران و خریداران محصول شما وابسته است. همچنین به تولید محتوای نوشتاری و یا دیداری، حول محور آن ایده ها و قابل دسترس کردن آن ها در قالب وبلاگ، ویدیو، اینفوگرافیک و یا فرمت های دیگر برای مخاطبین نیز اشاره دارد.

تولید محتوا به عنوان یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار به شما کمک می کند تا بتوانید با کاربران خود تعامل برقرار کنید، بازدیدکنندگان جدید را به سایت خود دعوت کنید و در نهایت برای برند شما سودآوری به همراه دارد. در این راهنمای ارائه شده توسط سایت سئو به بررسی کامل تولید محتوا و نکات اجرایی آن می پردازیم.

چرا محتوا مهم است؟

تولید محتوا آخرین ترفند بازاریابی داخلی است. هنگامی که محتوا تولید می کنید، اطلاعات مفید و رایگان برای مخاطبین خود فراهم نموده، مشتریان بالقوه برای وبسایت جذب می نمایید و مشتریان موجود را با تکیه بر کیفیت تعامل حفظ می کنید. همچنین شما تعدادی ROI اصلی برای شرکت خود تولید می کنید، همانطور که آمارهای مرتبط با بازاریابی محتوا نشان می دهند:

  • بازاریابی محتوا 3 برابر بیشتر از بازاریابی سنتی اثرگذار است و هزینه آن 62 درصد کمتر است.
  • SMB ها یا بلوک پیام سرور که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند 126 درصد بیشتر از آن هایی که از آن استفاده نمی کنند، ترافیک دریافت می کنند.
  • 61 درصد از خریدهای آنلاین نتیجه مستقیم خواندن یک وبلاگ توسط مشتری است.
  • شرکت هایی که ماهیانه بیش از 16 پست در وبلاگ منتشر می کنند نسبت به آن هایی که ماهیانه 4 پست یا کمتر منتشر می کنند 5 برابر ترافیک بیشتر دریافت می نمایند.

طرح ریزی و استراتژی محتوا

شما هرگز نباید یک خانه را بدون بلوپرینت، یک مجسمه را بدون طرح اولیه و یا یک شرکت را بدون شرح وظایف بنا کنید. بنابراین می توان گفت، هیچ تولید محتوایی بدون طرح صورت نمی گیرد. اگر غیر از این باشد قطعاً از اهداف خود دور خواهید شد. یک استراتژی محتوا شامل چگونگی ترویج محتوا و هدفمند کردن آن است. با ما همراه باشید تا نحوه تولید محتوا و اهمیت آن را در رتبه بندی گوگل و قرار گیری در صفحه اول گوگل به صورت گام به گام توضیح دهیم.

راهنمای نهایی تولید محتوا

اهداف خود را تعیین کنید

همانند کمپین بازاریابی سنتی، استراتژی محتوای شما باید بر اهداف بازاریابی که از اهداف شرکت ناشی می شوند، تمرکز کند. اهداف شما می توانند از جذب بازدیدکنندگان سایت و تولید ترافیک بیشتر تا هر چیزی بین این دو، رده بندی شود. یک مثال از این نوع هدف می تواند افزایش ترافیک ارگانیک 25 درصدی به وبلاگ در سه ماه آینده باشد.

هنگامی که این هدف را تعیین نمودید، هر بخش از محتوایی که تولید می کنید باید با هدف شما همسو باشد و به نتیجه دلخواه شما منجر شود. پس ابتدا روی اهداف خود تمرکز کنید، سپس تولید محتوا را آغاز کنید.

یک شخصیت خریدار ایجاد کنید

ایجاد یک استراتژی محتوا چیزی فراتر از در نظر گرفتن نوع محتوایی است که می خواهید تولید کنید. ابتدا شما باید بدانید مخاطب شما کیست و چگونه می خواهید با او ارتباط برقرار کنید. کلید اصلی تولید یک محتوای داخلی موفق این است که به خواننده این حس را بدهید که مستقیماً در حال صحبت با او هستید.

تنها راه انجام این کار صمیمی شدن با بازدیدکنندگان و مشتریان است. شما باید همانند یک دوست قدیمی با آن ها آشنا شوید و از مشکلات، چالش ها، ترس ها و نقاط ضعف آن ها آگاه باشید. همچنین باید بهترین نتیجه ممکن، راه حل ذهنی آن ها و برترین علایق آن ها را بشناسید.

همیشه این را به خاطر داشته باشید که شما با انسان هایی خرید و فروش می کنید که می خواهند حس کنند با شما به صورت مستقیم در ارتباط هستند. در واقع شما باید بتوانید مستقیماً با هر فردی که وبسایت شما را بازدید می کند، صحبت کنید اما نمی توانید؟ راه حل چیست؟

باید یک شخصیت خریدار ایجاد کنید. شخصیت خریدار شما فردی است که می خواهید با استفاده از محتوا به آن دست یابید. این شخصیت نیمه ساختگی به عنوان مخاطب هدف شما در نظر گرفته می شود.

این مخاطبان افرادی هستند که می خواهند از پیام شما سود برده و به مشتری تبدیل شوند. ایجاد یک شخصیت خریدار نیاز به تحقیق، حدس و تلنگر دارد اما نتیجه نهایی یک تصویر شفاف از فردی است که می خواهید فروش خود را به وی عرضه نموده و او را از کاربرد محتوا خرسند سازید.

بر سفر خریدار تکیه کنید

اگر به سردرد مبتلا شوید، اولین چیزی که به آن فکر می کنید پیدا کردن دلیل است. ممکن است آب بدنتان را از دست داده باشید و یا کافئین بدنتان کم شده باشد. بعد از آن که مشکل را ریشه یابی کردید به دنبال راه حل می گردید. ممکن  است کمی آب بنوشید و یا یک آسپرین و یا داروهای دیگر بخورید.

در نهایت سردرد شما خوب می شود و شما می توانید به فعالیت های روزمره خود رسیدگی کنید. این مثال نمادی از سفر خریدار است. هر کدام از این چشم اندازها شما را به سوی مسیر راه حل ها هدایت می کنند.

این مسیر شامل مراحل  آگاهی، توجه و تصمیم گیری است اما هر کدام از نقطه نظرات شما در قسمت های مختلف سفر دیده می شوند، از این رو استفاده از محتوا برای دستیابی به هر مرحله بسیار مهم است.

با تولید محتوا برای هر مرحله از سفر خریدار، مطمئن می شوید که هیچ کدام از بازدیدکنندگان دچار ابهام و سردرگمی نمی شوند و هر فردی که وارد سایت می شود، حس می کند که در حال دریافت اطلاعات مفید و مرتبط است. همچنین باید یک فرمت متناسب با هر مرحله از سفر خریدار برای محتوای خود انتخاب کنید.

راهنمای نهایی تولید محتوا

بازدیدکننده جدید در مرحله آگاهی، یک نمایش زنده از محصول شما نمی خواهد بلکه خیلی سریع یک چک لیست و یا پست وبلاگ که به آن ها کمک می کند به مقصود خود برسند را مطالعه می کند.

یک نقطه نظر در مرحله تصمیم گیری نیازی به درک تمام راه حل ها ندارد، تنها یک مشاوره یا نمایش که نشان دهد محصول شما بهترین راه حل است کافی می باشد. همیشه مخاطبان خود را در جایی که هستند ملاقات کنید. در ادامه به بهترین فرمت های محتوا که برای هر مرحله از سفر خریدار لازم  است، اشاره می کنیم:

آگاهی: پست وبلاگ، چک لیست، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی، بازی، تست، برگه سفید، برگه نکته

توجه: وبینار، فایل صوتی، کاربرگ، قالب، ماتریکس مقایسه

تصمیم: راهنمای محصول، دمو، مشاوره، کوپن

محتوا را بررسی کنید

این که آیا برای مدتی بدون هیچ مسیر مشخصی در حال ایجاد محتوا بوده اید و یا تمام مدت یک استراتژی را دنبال کرده اید، در هر صورت هر بخش از بازاریابی می تواند از یک حسابرسی محتوا بهره مند شود. تنها به دلیل اینکه با یک استراتژی شفاف و تعریف شده شروع کرده اید، بدین معنا نیست که محتوایی که قبلاً داشته اید داخل یک محتوای جدید گنجانده نخواهد شد.

بررسی محتوا به سادگی از کاری که قبلاً انجام داده اید فهرست تهیه می کند، سپس آن را سازماندهی می کند تا آن را با طرح محتوای جدید شما منطبق سازد. این پروسه ممکن است شامل بازنویسی باشد یا شکاف هایی را آشکار کند که باید با محتوایی که به شخصیت افراد و مراحل سفر آن ها مرتبط است پر شوند. در ادامه به نحوه بررسی محتوا می پردازیم:

  • تمام محتوای خود را بر روی یک صفحه گسترده جمع آوری کنید.
  • برای کلمات کلیدی هدف، مراحل سفر خریدار، قالب و موضوع اصلی، ستون ایجاد کنید، سپس آن ها را برای هر بخش از محتوا پر کنید.
  • برای معیارهای اصلی نظیر بازدیدهای صفحه، اشتراک گذاری ها و تعامل ها ستون اضافه کنید.
  • در نهایت، هر پست را با هایلایت کردن و یا افزودن ستون دیگر با مواردی که عملکرد بهتری دارند، به پیشرفت نیاز دارند، باید بازنویسی شوند و یا باید با یک پست دیگر ادغام شوند، طبقه بندی کنید.

در حالی که ممکن است بررسی محتوا کمی خسته کننده به نظر برسد اما تمام کارهای دستی منجر به افزایش ترافیک و افزایش رتبه گوگل خواهند شد. علاوه بر آن، شما یک برنامه مشخص دارید که شما را به جلو هدایت می کند.

قالب صحیح را انتخاب کنید

شخص خریداری که خلق کردید را به خاطر می آورید؟ شما محتوا را برای او تولید می کنید. این بدین معنی است که شما باید محتوا را در قالبی که به آسانی با انتظارات شما همخوانی دارد، تولید کنید. فرمتی که شما انتخاب می کنید، ممکن است پست وبلاگ، ویدئو، گرافیک، کتاب الکترونیک، برگه سفید، فایل صوتی و یا هر چیز دیگری که ذهن خلاق شما پیشنهاد می دهد، باشد.

تا زمانی که این فرمت ها مخاطبین شما را راضی نگه دارند، شما در وضعیت مناسبی هستید. همچنین نیازی نیست تنها بر یک قالب برای هر بخش از محتوا تاکید کنید. بلکه صرف نظر از قالب باید محتوایی با وزن پایدار تولید کنید.

منظور ما این است که یکسری فایل صوتی ممکن است یک تکنیک بازاریابی قوی باشد اما اگر با کمبود منابع آن مواجهه هستید، یک بلاگ بهترین گزینه می باشد. هنگامی که قالب محتوای خود را انتخاب می کنید از سوالات زیر به عنوان راهنما استفاده کنید:

  • این قالب برای چه مرحله از سفر خریدار مناسب است؟
  • آیا برای مخاطب شما استفاده از این محتوا آسان است؟
  • بازدیدکنندگان شما کجا وقت خود را به صورت آنلاین می گذرانند؟
  • چه قالبی را می توانید بر اساس یک اصل پایدار ایجاد کنید؟
  • آیا قادر به تولید این محتوا در سطح رقابتی هستید؟

راهنمای نهایی تولید محتوا

ترویج محتوا

تولید این همه محتوای خوب در صورتی که کسی آن ها را نبیند چه فایده ای دارد؟ در دنیای تکامل یافته امروز، هنگامی که یک پست جدید منتشر می کنید، گروهی از مردم به سمت سایت شما روانه می شوند. در واقعیت، هنگامی که تازه شروع به کار کردید، باید مردم را برای استفاده از محتوای خود ترغیب کنید و حتی آن ها را به سوی فضای آنلاین هدایت کنید.

ترویج محتوا به همان اندازه که نوع محتوای تولیدی شما مهم است، حائز اهمیت است. برنامه ترویج محتوا باید توسط مخاطبان شما هدایت شود. آن ها وقت خود را کجا به صورت آنلاین صرف می کنند؟ چه موقع از روز را به استفاده از یک پلت فرم خاص اختصاص می دهند؟ چه موقع می خواهند محتوای شما را ببینند؟ چگونه می خواهند از محتوا استفاده کنند؟ کدام خط از نوشته، آن ها را به کلیک کردن تشویق می کند؟ ترویج محتوا بر اساس نوع رسانه ای که مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت است و قوانین خاصی برای هر کدام از آن ها وجود دارد که باید دنبال شوند.

رسانه اجتماعی

هر چند رسانه اجتماعی یک ابزار ایجاد ارتباط است اما باز هم می توان از آن برای ترویج محتوا استفاده نمود. این کار با فهم تعادل درست بین خود ترویجی، انتشار اطلاعات مفید و سرگرمی صورت می گیرد. فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ چت رسانه های خوبی برای تولید و اشتراک محتوای مرتبط می باشند. نکته اصلی در اینجا اصلاح آن محتوا برای سازگاری با پلتفرم است.

بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین راه های دستیابی به مخاطبین به منظور ترویج محتوا است و دلیل آن این است که هر فرد موجود در لیست ایمیل شما مشتاق است درمورد شما بشنود و شما می توانید تضمین کنید که آن ها پیامتان را دریافت خواهند کرد. با این حال بهتر است نرخ های آزاد خود را با ارسال محتوای مرتبط به فهرست های طبقه بندی شده بهبود ببخشید، این گونه آن ها برای خواندن هر چیزی که بدین روش برای آن ها ارسال می شود مشتاق خواهند بود.

ترویج پولی

پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) به شما کمک می کند تا محتوای خود را از طریق تبلیغات پولی و هدفمند به مخاطبان جدید ارائه دهید. این تبلیغات بر روی رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و وبسایت های دیگر هدایت می شوند.

هنگامی که شما شخصیت خریدار خود را تعریف می کنید، می خواهید مسیر پرداخت شده را انتخاب کنید تا پول خود را هدر نداده و افراد بی علاقه را هدف قرار ندهید. هنگامی که مخاطب خود را مشخص کردید، ترویج پولی، ROI ایده ال را برای شما به ارمغان می آورد.

تشکیل اتحادیه

ترویج محتوا از طریق کانال های قدرتمند و سوم شخص، بهترین راه برای ایجاد مخاطب است. تشکیل اتحادیه، برند شما را در مقابل افراد جدیدی که با تلاش خود به آن ها دست نمی یابید، نمایان می کند.

هدفمندسازی محتوا

هنگامی که محتوا را مجدداً هدفمند نمودید، از چیزی که زمان زیادی برای تولید و انتقال آن صرف نموده اید در فرمت های مختلف استفاده خواهید کرد، بنابراین این محتوا به طور گسترده استفاده می شود. به بازیابی محتوا فکر کنید.

شما می خواهید زمان کمتری صرف تولید محتوا کنید و زمان بیشتری نوشته تولید شده را در اختیار مخاطبین قرار دهید. برای مثال، پست وبلاگی که در مورد آمار بازاریابی نوشته اید می تواند به عنوان یک اینفوگرافیک خوب یا یک ویدئو نیز استفاده شود. اگر چیزی را در یک قالب ایجاد نمودید، به تمام راه هایی که بتوان از آن اطلاعات مجدداً استفاده نمود، فکر کنید.

راهنمای نهایی تولید محتوا

پروسه تولید محتوا

بازاریابان بسیار پر مشغله هستند. آن ها وقت خود را برای سیستم های بیهوده تلف نمی کنند، به همین دلیل آن ها برای هر کاری که انجام می دهند، پروسه ایجاد می کنند. آن ها یک سیستم طراحی می کنند و تا زمانی که کار می کند به صورت مدام از آن استفاده می کنند تا به نتیجه دلخواه خود دست یابند.

در مورد هر کمپین بازاریابی که تاکنون راه انداخته اید مانند وبینارها، بررسی ها و پاسخگوهای خودکار، فکر کنید. هر کدام از آن ها یک پروسه برای خود دارند. تولید محتوا هم پروسه دارد و با آن ها فرقی نمی کند. مراحل زیر را برای تولید محتوا، حذف کارهای پیشنهادی و ایجاد فضای فکری خلاقانه تر دنبال کنید:

تحقیق و بررسی سئو

ایجاد شخصیت خریدار به شما ایده می دهد که در مورد چه موضوعاتی بنویسید و چه سوالاتی ممکن است توسط مخاطبین شما پرسیده شوند. حالا باید تایید کنید که آیا این ایده ها می توانند در مقیاسی بزرگ تر برای مخاطبان بیشتری اعمال شوند یا خیر. مطمئن باشید نوشتن یک پست وبلاگ که تنها یک نفر را مخاطب قرار می دهد، بسیار خوب است اما انرژی شما را هدر خواهد داد.

تحقیق سئو، حجم جستجوی یک عبارت کلیدی خاص و اینکه آیا ارزش سرمایه گذاری یک محتوا حول محور خود را دارد یا خیر، به شما نشان خواهد داد. بهترین راه برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، نوشتن سوالاتی است که مخاطبان شما ممکن است بر اساس موانع و اهداف خود داشته باشند. سپس، چند تحقیق حول آن درخواست ها انجام دهید تا ببینید چه تعداد افراد آن ها را جستجو می کنند.

کلمات کلیدی هدف که قابل دسترسی هستند، معنایی که حجم جستجوی ماهیانه داشته باشد و درجه سختی کلیدواژه که به دامین آتوریتی شما مرتبط باشد بسیار حائز اهمیت هستند. هنگامی که وبلاگ نویسی را شروع کردید اما کار شما خوب پیش نمی رود سعی کنید، کلمات کلیدی را هدف قرار دهید.

یکی از فاکتورهای مهم که به رتبه بندی شما در موتورهای جستجو کمک می کند، دامین آتوریتی است. شما دامین آتوریتی را با تعداد سایت های خارجی که به محتوای شما لینک می زنند بدست می آورید. برای رسیدن به این هدف، شما باید یک کتابخانه بزرگ از محتوا داشته باشید که به اندازه کافی برای مطرح شدن ارزشمند باشد.

این یعنی هر چه بیشتر محتوای با کیفیت بنویسید، دامین آتوریتی شما بالاتر خواهد رفت و رتبه  گرفتن برای کلمات کلیدی پر رقابتی که شما را به صفحه اول گوگل خواهند برد راحت تر می شود. اگر هنوز به هدف خود دست نیافته اید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید هدف قرار دادن کلمات کلیدی دنباله دار، کلمات کلیدی با حجم پایین با حداقل میزان سختی (<50) می باشد.

این کار بهترین شانس را به منظور رتبه بندی کلمات کلیدی و نمایان ساختن محتوا برای افراد بیشتر فراهم می نماید. چند روش وجود دارد که می توانید تحقیق و بررسی واژه های کلیدی خود را با استفاده از آن ها انجام دهید:

  • از ابزارهای تحقیق در مورد کلمات کلیدی نظیر SEMRush یا Moz Keyword Explorer استفاده کنید.
  • کلمه کلیدی خود را در موتور جستجو تایپ کنید و از عباراتی که به طور خودکار نوار جستجو را پر می کنند، یادداشت برداری کنید.
  • بخش جستجوی مربوط به صفحات نتایج موتور جستجو را بررسی کنید.

ایده پردازی

هم اکنون که تصمیم گرفتید کدام کلمه کلیدی را هدف قرار دهید، حالا وقت آن رسیده است که ایده های جدیدی در مورد محتوا خلق کنید. بهترین راه برای سازماندهی محتوا، خوشه های موضوع می باشد. این بدان معنی است که شما یک صفحه طولانی و قابل فهم بر اساس یک کلمه کلیدی ایجاد می کنید که بعداً به محتوایی که با موضوعات زیرشاخه نوشته می شوند، لینک بزنید.

مدل خوشه ای موضوع، ایده پردازی و الهامات ذهنی را راحت تر می کند زیرا شما ساختاری دارید که می توانید آن را دنبال کنید. شما می توانید از کلمه کلیدی اصلی برای ایجاد یک محتوای پایه که آن موضوع را عمیقاً پوشش می دهد، استفاده کنید.

سپس می توانید محتوای کوچکتری نظیر اینفوگرافیک، پست وبلاگ و قالب که به مخاطبان کمک می کنند عمیق تر وارد موضوع شوند و کلمات کلیدی دنباله دار را هدف قرار دهند ایجاد کنید.

اگر برای ایده پردازی دچار سردرگمی شده اید، می توانید از کتاب هایی که خوانده اید، سایت های رقیب، مطالعات صنایع و جستجوهای مرتبط با SERP استفاده کنید. هنگامی که تمام ایده های خود را جمع آوری نمودید می توانید تقویم ویرایشی خود را توسعه داده و شروع به تولید محتوا کنید.

راهنمای نهایی تولید محتوا

نوشتن

توانایی تولید محتوای خاص شما ممکن است به تولید ویدئوها، گرافیک ها و یا فایل های صوتی محدود شود. این توانایی هر چه که باشد باید از یکسری راهکارها پیروی کند:

  • برای مخاطب خود بنویسید. از صدای آن ها، حسن تعبیرها و حتی شوخ طبعی آن ها برای ایجاد محتوایی عالی استفاده کنید.
  • از عنوان ها، متای توضیحات و سایر موارد استفاده کنید تا مخاطبین خود را وادار به خواندن محتوا کنید. کاربرد اصلی محتوای خود را دقیقاً در عنوان قرار دهید تا مخاطبان بفهمند که چرا باید محتوا را بخوانند.
  • یک محتوای خاص تولید کنید. به راحتی ضمانت اطلاعاتی که قبلاً وجود داشته را به عهده نگیرید. برای تاکید بر نکات خود به سبکی منحصر به فرد و یا تحقیقات جدید اشاره کنید.
  • یک ایده را همراهی کنید و از محتوای خود برای تقویت آن استفاده نمایید. خوانندگان خود را گیج نکنید، بلکه سعی کنید موضوعات چندگانه مرتبط به هم را در یک محتوا شرح دهید.
  • به صدای خود وفادار بمانید. سعی نکنید مخاطبین خود را با نثر فصیح و یا واژگان وسیع تحت تاثیر قرار دهید.
  • مختصرگوی و صریح باشید. شما از مخاطبین خود می خواهید که با شما ارتباط برقرار کنند و ارزش خود را از محتوای شما استخراج کنند، از این رو نباید اصطلاحات فنی و یا استعارات گیج کننده به کار ببرید.

ویرایش

روشی که شما محتوای خود را ویریش می کنید یک پروسه ذهنی است. هر زمان که بخواهید می توانید ویرایش کنید یا ممکن است چند روز صبر کرده و با ذهنی باز محتوا را مرور کنید. ممکن است در مورد گرامر محتاط باشید یا هدف شما محتوای محاوره ای باشد.

در هر صورت یکسری موارد وجود دارند که هنگام اصلاح محتوای خود باید به آن ها توجه کنید از جمله صدای فعال، زبان صریح، جملات کوتاه و خط فاصله. از یک متخصص تولید محتوا بخواهید که محتوای شما را مرور کند. برخی از ابزارهایی که ممکن است به صرفه جویی در زمان ویرایش شما کمک کنند Grammarly و ویرایشگر Hemingway می باشند.

بارگذاری

حالا که محتوای شما آماده است، باید آن را در جایی قرار دهید که مردم بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. یک سیستم مدیریت محتوا CMS، نرم افزاری است که محتوای دیجیتالی را میزبانی می کند و به شما اجازه می دهد آن را بر روی وبسایت خود و یا هر جای دیگر در شبکه نمایش دهید. فایده CMS این است که می تواند تمام محتوای شما را بهم ارتباط دهد و آن ها را در یک جا ذخیره کند.

از این رو شما به راحتی می توانید در مقاله وبلاگ خود به صفحه فرود لینک بزنید و یا یک پیشنهاد محتوا در ایمیل قرار دهید. نه تنها می توانید این کار را انجام دهید، بلکه شما می توانید نتایج تمام محتواهایی که برای یک کمپین خاص ساخته اید را ارزیابی کنید.

یک CMS شما را از داشتن یک سیستم بازاریابی محتوای پراکنده نجات می دهد. برای مثال HubSpot’s CMS خانه ای برای وبلاگ ما است، جایی که شما می توانید به تمام محتوای خوب ما و پیشنهادهای رایگان و مفید دسترسی داشته باشید.

راهنمای نهایی تولید محتوا

انتشار

انتشار یک محتوا به راحتی کلیک کردن بر روی یک دکمه است، بنابراین چرا یک انتخاب بر روی آن قرار نمی دهید؟ زیرا این کار همیشه راحت نیست. بله، شما می توانید محتوای خود را پس از آن که بارگذاری شد منتشر کنید یا می توانید تاثیر آن را با صبر برای زمانی بهتر به حداکثر برسانید. اگر تازه شروع به کار کرده اید، کلیک بر روی انتشار مخاطبان، شما را چندان تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

اما اگر به یک برنامه انتشار منظم متعهد باشید، برای مثال پست جدید را یک روز مشخص در هفته منتشر کنید، مخاطبان شما انتظار دارند هر پست جدید را در همان روز مشخص ببینند. گاهی اوقات بهتر است این را به ذهن بسپارید که با توجه به وقایع باب روز و حساس در یک برهه زمانی محتوای خود را منتشر کنید.

مثلاً می خواهید در مورد تعطیلات ملی یا وقایع رایج محتوا بنویسید، آن ها را باید در زمان های خاص منتشر کنید. سیستم مدیریت محتوا به شما اجازه می دهد تا تاریخ انتشار پست های خود را برای روزهای آینده و زمان خاص برنامه ریزی کنید. بنابراین شما می توانید کلیک کرده، برنامه ریزی نموده و آن را رها کنید تا خود در زمان برنامه ریزی شده منتشر شود.

ابزارهای تولید محتوا

هر چند CMS به شما کمک می کند محتوای خود را مدیریت کنید، اما امکان تولید محتوا را فراهم نمی کند. از این رو برای تولید محتوا می توان از ابزارهای مخصوص استفاده نمود. این ابزارها زمانی مفید خواهند بود که شما از نظر هنری ضعیف باشید و یا نتوانید از کسی کمک بگیرید. از GIF ها گرفته تا اینفوگرافیک ها، این ابزارهای تولید محتوا به شما کمک می کنند، صرف نظر از نوع محتوایی که تولید می کنید همانند یک فرد حرفه ای به نظر برسید.

Canva به شما این امکان را می دهد که طرح های زیبا از تبلیغات اجتماعی گرفته تا تصاویر فیسبوک و اینفوگرافیک برای هر پلتفرم ایجاد کنید. این نرم افزار الگوهای بسیار زیبا و خوشایند ارائه می کند که شما می توانید آن ها را با رنگ ها، تصاویر و متن بنا بر سلیقه خود تهیه نمایید.

GIF به عنوان یک شکل کاملاً طبیعی از ارتباط، جایگزین ایموجی شده و بهترین روش برای ارائه محتواست. Giphy به شما اجازه می دهد، میلیون ها GIF پیش ساخته را در پایگاه داده خود جستجو کنید و یا حتی GIF خود را بسازید.

Vidyard یک پلتفرم میزبان ویدیویی است که برای بازاریابان ساخته شده است. این نرم افزار به شما اجازه می دهد ویدئو خود را با افزودن لایه، متن، دکمه های CTA، آزمایش اسپلیت و رونوشت به صورت سفارشی آماده کنید و ویژگی های سئو را در آن بگنجانید.

SurveyMonkey یک پلتفرم ایجاد بررسی و بازبینی است، اما چرا ممکن است به این ابزار نیاز پیدا کنید؟ زیرا یک بازاریاب خوب می داند که بازخورد مشتری برای کمپین بازاریابی موثر بسیار مهم است.

MakeMyPersona ابزار زیرکانه و شخصی HubSpot است که شما را وارد پروسه تولید شخصیت خریدار می کند. شما می توانید در پروسه تولید محتوای خود سندی برای ارجاع تولید کنید.

Anchor یک ابزار صوتی برای تازه کاران است. این ابزار رایگان بوده و به شما اجازه می دهد فیلم های کوتاه نامحدود را ضبط و ذخیره نمایید. شما به راحتی می توانید هر پلتفرم ثانویه را بارگذاری کنید.

ایجاد نقشه محتوا

محتوا در همه جا وجود دارد اما موفقیت آن به توانایی شما برای تطبیق آن با رسانه ای که در آن استفاده می شود، بستگی دارد. هنگامی که صحبت از پست گذاری در رسانه های مختلف می شود، یک سایز یا پلتفرم های موجود در آن رسانه ها برای موضوع مورد نظر کافی نیست.

محتوای رسانه اجتماعی از محتوای وبلاگ که با محتوای وبسایت فرق دارد، متفاوت است. بنابراین، شما باید بدانید چگونه تولید محتوای خود را با جایی که مخاطبان در آن هستند سازگار کنید. در ادامه به راهکارهای اشتراک گذاری محتوا در پلتفرم های مختلف می پردازیم.

محتوای رسانه های اجتماعی

ایجاد محتوا برای رسانه های اجتماعی یک هنر بسیار ارزشمند است، زیرا حدود 2.6 میلیون کاربر از سراسر جهان در پلتفرم های رسانه اجتماعی حضور دارند. علاوه بر آن کسی که شما را در رسانه های اجتماعی دنبال می کند به شما و آنچه که می گویید علاقمند است. بنابراین، شما مخاطبان بسیار مشتاق دارید که برای خواندن محتوای شما آماده هستند. در زیر به راهکارهای سریع تولید محتوا در کانال های اجتماعی می پردازیم:

فیسبوک می تواند برای ایجاد ارتباطات محدود از طریق گروه های فیسبوک و یا برای اشتراک گذاری محتوا در بین مخاطبان انبوه در صفحات خود استفاده شود. زمانی که موضوع به اشتراک گذاری محتوا مطرح می شود، پرسش ها و فیلم ها بیش ترین تعامل را به خود اختصاص می دهند.

اینستاگرام بهترین روش برای به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم های کوتاه با عنوان مختصر است. هشتگ ها در این پلتفرم به خوبی عمل می کنند، زیرا آن ها به محتوا و کسب و کار شما مرتبط هستند. همچنین استوری های اینستاگرام به عنوان روشی جدید برای تعامل با فالوورها (از نظر سنجی راجع به سوالات تا ویدئوهای زنده) شناخته شده اند.

یوتیوب 1.3 میلیون کاربر دارد. کاربران از این پلتفرم برای تماشای محتوا استفاده می کنند. برخی از محتواهای بسیار موفق در این پلتفرم ویدئوهای آموزشی، مرور محصولات و راهنماهای مختلف می باشند.

توییتر شامل پیام های کوتاه، پشتیبانی از عکس ها، هشتگ های مرتبط و بازنویسی توییت ها می باشد و البته پاسخ های زیادی برای جلب توجه مخاطبان به شما ارائه می دهد.

راهنمای نهایی تولید محتوا

محتوای وب سایت

محتوای وبسایت باید بر 3 چیز تاکید کند: مخاطبان شما، کلمات کلیدی هدف و راه حل شما. برخلاف محتوای وبلاگ، یک کپی در وبسایت باید بازدیدکنندگان را به روشی طبیعی و منسجم به سمت راه حل شما هدایت کند. در مورد محتوای وب همانند یک نقشه برای محصول خود فکر کنید.

مراقب باشید که بازدیدکنندگان را از طریق رسانه های اجتماعی و دیگر عوامل حواس پرت کننده دور نکنید. زمانی که یک مشتری بالقوه را جذب کردید، باید هر کاری که می توانید انجام دهید تا آن را نگه دارید، و این وظیفه اصلی محتوای وب سایت است.

راهنمای نهایی تولید محتوا

محتوای وبلاگ

هدف از محتوای وبلاگ، پشتیبانی از کسب و کار شما از طریق جذب مخاطبین جدید و روانه کردن ترافیک واجد شرایط است. محتوای وبلاگ یک منبع رایگان است که اغلب به طور مستقیم به خرید وابسته نیست اما قدرت یک وبلاگ مشهور را دست کم نگیرید تا در نهایت برای کسب و کارتان درآمد ایجاد کنید. تحقیقات نشان می دهند، کمپانی هایی که وبلاگ دارند ترافیک بیشتری نسبت به کمپانی هایی که وبلاگ ندارند دریافت می کنند.

راهنمای نهایی تولید محتوا

آنالیز محتوا

آخرین و مهم ترین مرحله در تولید محتوا آنالیز محتوا است. بدون داده نمی توانید بفمید چه چیزی کارآمد است و چگونه آن را باید ارتقاء داد. هنگامی که داده های خود را ارزیابی می کنید باید چندین نکته را مد نظر قرار دهید، بنابراین از اهداف خود به عنوان راهنما برای ایجاد چند پارامتر استفاده نمائید.

هر کاری می خواهید با محتوای خود انجام دهید به شما در انتخاب معیارهایتان کمک خواهد کرد. آنچه که شما تحلیل می کنید به طور کامل به شما بستگی دارد، اما در اینجا ایده هایی برای رسیدن به این هدف وجود دارند از جمله:

بازدیدهای صفحه: تعداد کاربرانی که محتوای شما را بازدید می کنند.

ترافیک ارگانیک: مقدار ترافیکی که از موتورهای جستجو دریافت می شود.

نرخ پرش: درصد بازدیدکنندگانی که پس از بازدید یک صفحه، سایت شما را ترک می کنند.

نرخ تبدیل: درصد بازدیدکنندگانی که با یک CTA تعامل برقرار می کنند.

نرخ تبادل: تعداد افرادی که از طریق لینک ها، کامنت ها و لایک ها با محتوای شما تبادل برقرار می کنند.

رشد مخاطب: مشترکین یا ترافیکی که از یک محتوا ناشی می شوند.

کلام آخر

تولید محتوا یک فرآیند تکراری است که به شدت به مخاطبان هدف شما بستگی دارد. هنگامی که پروسه تولید محتوا را آغاز کردید می توانید یک کار ایده آل ایجاد کنید که نه تنها مخاطبان شما را شاد می کند، بلکه کسب و کار شما را رونق می بخشد.

از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، ترویج پولی و تشکیل اتحادیه می توانیم محتوای خود را ترویج دهیم.

هدف از محتوای وبلاگ، پشتیبانی از کسب و کار شما از طریق جذب مخاطبین جدید و روانه کردن ترافیک واجد شرایط است.

  • تاریخ انتشار: 10 آذر 1399
  • 5 دیدگاه