افزایش بازدید سایت با جادوی سئو

آیا جادوی سئو را باور دارید؟ آیا می دانید این راهکار چقدر در افزایش بازدید سایت شما موثر خواهد بود؟ بله، با قاطعیت باید گفت سئو استراتژیک و هدفمند نتایج بسیار خوبی برای صفحات وبسایت شما به ارمغان خواهد آورد البته برای اینکه بهترین نتیجه را دریافت کنید، صفحات باید از چهارچوب و محتوای صحیح برخوردار باشند. این صفحات باید بهینه سازی شوند، بتوان در آن ها لینک سازی انجام داد و مهم تر از همه باید فرصت های جستجو را در اختیار شما قرار دهند.
فرصت جستجو با استفاده از فاکتورهای بسیاری تعریف می شود از جمله میزان رقابت و تعداد مخاطب که تعیین می کند دستیابی به چه نتایجی امکان پذیر است. هر چه فرصت های پیش رو بیشتر باشند، نتایج سودمندتر خواهند بود. لازم به ذکر است که فرصت جستجو به مقدار و نوع ترافیک ارگانیکی که می توانید از رتبه بندی یک عبارت جستجو بدست آورید نیز وابسته است.
برای درک بهتر این موضوع بهتر است به بیان مثالی بپردازیم. مدیر یکی از وبسایت ها صفحه ای در سایت خود داشت که به طور کامل بر روی سئو آن کار شده بود و امکان لینک سازی در آن نیز وجود داشت. این صفحه با هدف ایجاد فرصت های بیشتر برای جستجو طراحی و ایجاد شده بود و به محض اینکه کمی بیشتر روی بهینه سازی آن کار شد، نتیجه ای باورنکردنی حاصل شد:
در طول 6 ماه میزان ترافیک ارگانیک از 200 بازدید به 30000 بازدید رسید.
در این نوشته قصد داریم به استراتژی ها و مراحلی که برای دستیابی به این نتیجه رضایت بخش مورد استفاده قرار گرفته اند، بپردازیم تا از طریق آن راهکارهای سودمند برای قرار گیری در صفحه اول گوگل را در اختیار شما قرار دهیم. این مراحل به شرح زیر می باشند:
- فرصت های ترافیک ارگانیک را مشخص کنید
- صفحه جدید ایجاد نموده یا بر روی بهینه سازی صفحه موجود کار کنید
- بک لینک های ارزشمند را ایمن سازی کنید
- روند کار را مدام تکرار کنید
در ادامه به توضیح هر کدام از این موارد می پردازیم:
تعیین فرصت های ترافیک ارگانیک
اولین و مهمترین مرحله این فرایند تعیین فرصت های ترافیک ارگانیک است. تولید محتوای مفید و دریافت لینک های قدرتمند دو فاکتور حیاتی برای رتبه بندی خوب در جستجو می باشند اما اگر شما فرصت های مناسب را هدف قرار ندهید، این تلاش ها بیهوده خواهند بود.
شناسایی و تعیین فرصت های جستجو با آنالیز رقابتی شروع می شود. شما نیاز دارید که بفهمید چگونه رقابت شما ترافیک ارگانیک دریافت می کند زیرا در این صورت متوجه می شوید که چگونه می توان ترافیک ارگانیک برای سایت بدست آورد. بدین منظور صفحات برتر رقبای مشتریان را باید بر اساس موارد زیر ارزیابی کرد:
- ترافیک ارگانیک ماهانه
- نوع و فرمت محتوا
- نوع و حجم بک لینک ها
- درصد توزیع ترافیک ارگانیک در سراسر دامنه
- کلمات کلیدی رتبه بندی شده و هدف جستجوگرهای وابسته
آنالیز صفحات برتر در وبسایت های رقیب به ما کمک می کند تا استراتژی های بازاریابی محتوا و مخاطبین جستجو را بهتر درک کنیم و فرصت هایی که برای وبسایت وجود دارند را شناسایی نمائیم.
ایجاد صفحه جدید یا بهینه سازی صفحه موجود
آنالیز رقابتی باعث می شود که بتوانید تعدادی عبارت کلیدی با پتانسیل ایجاد کمیت های زیاد از ترافیک باکیفیت برای سایت مشتری پیدا کرد. پس از شناسایی و تعیین این فرصت ها، باید سایت مشتری را به دقت بررسی کنید تا ببینید آیا در آن صفحه ای یافت می شود که بتوان این فرصت ها را با کمی بهینه سازی بدست آورد یا باید صفحه ای جدید ایجاد نمود.
اگر متوجه شدید وبسایت، صفحه ای با قابلیت لینک گذاری بالا به همراه یک شمارشگر دارد که به یک عبارت کلیدی با حجم جستجوی ماهانه بیشتر از 20000 بازدید مرتبط است و مسئول 11 درصد از ترافیک ارگانیک رقیب اصلی می باشد، آن صفحه باید برای عبارت هدف مورد بهینه سازی قرار گیرد.
به منظور بهینه سازی بهتر صفحه برای این کلمه کلیدی مهم، پیشنهادات ساده ای را ارائه می دهیم از جمله:
- افزودن عبارت مورد نظر به هدر (H2s و H3s)
- ارائه اطلاعات در مورد آن کلمه یا موضوع
- تبدیل یک تصویر ثابت به یک متن قابل خزش
- ایجاد تغییرات سازماندهی شده در صفحه به منظور افزایش قابلیت لینک سازی
این راهکارها و بهینه سازی های جزئی به صفحه موقعیتی می بخشند که به عبارت جستجویی که به دنبال آن هستید، بهترین پاسخ را دهند. پیشنهادهای دیگری که می توانیم ارائه دهیم به شرح زیر می باشند:
- بهینه سازی لینک گذاری داخلی
- افزودن فرمت های جدید (بصری، تصویری، صوتی و … )
- کم اهمیت دانستن زبان تبلیغاتی صفحات حاوی اطلاعات
- افزودن متغیرها و عبارات دنباله دار بیشتر از یک کلمه کلیدی
- تنظیم ساختار سایت و صفحات متحرک
- لینک سازی خارجی به منابع معتبر ( مطالعات علمی، بخش های دولتی، مراکز آموزشی و … )
گاهی اوقات، ممکن است صفحه ای در سایت شما موجود باشد که از پتانسیل دستیابی به فرصت های جدید جستجو برخوردار باشد اما این صفحه نادیده گرفته شده است. تلنگرهای کوچک تمام آن چیزی هستند که به صفحه شما کمک می کنند کلمات و عبارات جدید را هدف قرار دهند.
به هر حال، بعضی از فرصت ها نیازمند این هستند که شما صفحه ای جدید ایجاد کنید. در این موارد، از خود سوالی را بپرسید که هنگام بهینه سازی صفحه موجود خواهید پرسید: چگونه به هدف جستجوگر پاسخ داده خواهد شد؟ چگونه باید از کلمه کلیدی هدف در صفحه خود استفاده کنم؟ بر روی چه متغیرهایی از عبارت می توانم سرمایه گذاری کنم؟
ایمن سازی بک لینک های ارزشمند
اگر یک صفحه بهینه سازی شده دارید، وقت آن رسیده که تعدادی لینک دریافت کنید.
محتوای مفید و سئوی داخلی، صفحه شما را برای دستیابی به موفقیت ارتقاء می دهند اما لینک ها، صفحه را به منبعی غنی و ایمن که در نتایج جستجو قابل رویت است تبدیل می کنند.
برای راهکاری که در این جا مطرح کردیم، یک هدف سه ماهه از ۱۵ لینک را مشخص نمودیم. این هدف بر اساس سطح رقابت، تمایلات لینک سازی در حوزه کار و دانشی است که به واسطه آن، صفحه برای هدف و لینک ها بهینه سازی شده است.
به دلیل اینکه صفحه مشتری یک ابزار را به طور مشخص نمایان می کند، ما قادر به سرمایه گذاری بر روی لینک سازی صفحه منبع به عنوان یک تاکتیک هستیم. لینک گذاری منابع همیشه یک گزینه نیست، صفحه باید ذاتاً یک منبع ارزشمند باشد و اما این کارایی و قابلیت شمارشگر است که آن را به یک گزینه مناسب و ماندگار تبدیل می کند.
اگر توجه خود را تنها به صفحات منابعی که محدود به موضوع اصلی صفحه مشتری هستند معطوف کنید، خیلی سریع فرصت هایتان را از بین خواهید برد. برای اینکه چشم انداز خود را توسعه دهید، حوزه کاری مرتبط یعنی جایی که ابزار مشتری قابل استفاده است را هدف قرار دهید از جمله صفحات منبع مرتبط با سلامتی، صفحات منبع برای دانش آموزان، صفحات منبع والدین و … .
توانایی یافتن مخاطبان مرتبط به فراهم نمودن فرصت های بیشتر کمک می کند و لینک های کافی برای ارتقاء صفحه، ایمن سازی می نماید. علاوه بر آن، محتوای وبلاگ را بر روی سایت مشتری، جایی که فرصت های لینک سازی داخلی موجود هستند شناسایی کنید. پست های این وبلاگ فرصت های لینک سازی را ارتقاء می دهند. با استفاده از لینک های داخلی، می توان سهم لینک را از این صفحات به صفحه شمارشگر هدف هدایت کرد.
تکرار مداوم
بهترین بخش از فرایند افزایش بازدید سایت با استفاده از سئو جادویی این است که یک سایت را همیشه می توان ارتقاء داد. این مطالعه موردی بر روی یک صفحه هدف از سایت مشتری (سایتی که نتایج فوق العاده در بر دارد) تمرکز نموده است اما می توان آن را بر روی چندین صفحه اجرا نمود. در حقیقت، ما از پروسه مشابه برای ارتقاء صفحه ای دیگر که از هیچ ترافیکی به 500 بازدید در ماه رسید استفاده نمودیم. بخش اصلی، تشخیص فرصت های جستجویی است که مورد انتقاد بیشتری قرار می گیرند. هنگامی که شما این فرصت ها و صفحاتی که بتوانند به آن ها آدرس دهند را شناسایی نمودید، می توانید از این پروسه برای ارتقاء عملکرد ارگانیک استفاده کنید و حجم بالایی از ترافیک را تولید نمائید. اگر این استراتژی را به طور مداوم در چندین صفحه اجرا کنید، در طول زمان کل سایت شما از نظر خزش و پرش ارتقاء پیدا خواهد کرد.
این را به ذهن بسپارید که رقابت تعیین می کند چه مقدار زمان برای دستیابی به نتیجه و افزایش رتبه گوگل کافی است. حتی اگر قبلاً صفحه ای بهینه سازی شده داشته اید که شایسته رتبه بوده، هم اکنون نیز باید لینک های کافی را به منظور رقابتی کردن، ایمن سازی کنید که البته این کار زمان بر است. سپس هنگامی که گوگل شروع به تشخیص قدرت لینک های شما کرد رتبه شما باید ارتقاء پیدا کند، در نتیجه ترافیک روانه خواهد شد.
سئو یک پروسه کوتاه مدت نیست اما اگر شما استراتژیک و پایدار باشید، نتایج باید تاثیری چندگانه بر روی عملکرد ارگانیک وبسایت شما داشته باشند.
- تاریخ انتشار: 25 مهر 1398
- 1 دیدگاه
بازتاب: سایت های افزایش ترافیک: خوب یا بد!