مشاوره سئو چیست؟ مشاور سئو کیست؟

مشاوره سئو چیست؟ مشاور سئو کیست؟

این روزها مشاوره سئو بسیار رایج شده است. اینترنت به سرعت در حال رشد است، از این رو دریافت رتبه بالا توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل بیشتر از قبل حائز اهمیت می باشد. به هر حال، به عنوان صاحب کسب و کار، شما باید این سوالات را از خود بپرسید:

  • مشاور سئو کیست؟
  • کارشناسان سئو دقیقاً چه کاری انجام می دهند؟
  • آیا باید کسی را برای وبسایت خود استخدام کنم تا کارهای سئو را انجام دهد؟

 

مشاور سئو کیست و چرا به وی نیاز داریم؟

مشاور در هر زمینه به متخصصی گفته می شود که بر یک موضوع خاص احاطه دارد و در مورد آن موضوع به افراد یا شرکت های مختلف مشاوره می دهد. در واقع می توان گفت مشاورین سئو افرادی متخصص در حوزه بهینه سازی موتورهای جستجو هستند که مدیران سایت و کسب و کارهای مختلف به آن ها هزینه پرداخت می کنند تا دانش و آگاهی خود را برای دریافت رتبه بالا، ترافیک مورد نظر و سایر فواید برای وبسایت در اختیار آن ها بگذارند. در کل می توان گفت یک مشاور حرفه ای سئو باید از تجربه و دانش بالایی در مورد موضوعات زیر برخوردار باشد:

 

اجرای سئو داخلی

سئو داخلی کاری است که شما باید بر روی سایت خود انجام دهید. اکثر مردم به عنوان یک استراتژی خارج از سایت که به معنای لینک سازی و سیگنال های اجتماعی است به سئو نگاه می کنند اما چیزهای زیادی وجود دارند که قبل از استفاده از سایر تکنیک ها باید بر روی سایت شما انجام شوند. اساساً وبسایت شما باید دوستدار موتور جستجو باشد تا بتواند به خوبی رتبه گیرد و مشاور سئو نیز باید به شما در زمینه کارهایی که به منظور آماده سازی سایت برای دریافت رتبه ضروری هستند کمک کند. در اینجا یکسری فاکتورهای داخلی وجود دارند که شرکت مشاور سئو باید بتواند در حوزه آن ها به شما کمک کنند:

تگ های عنوان: دریافت یک تگ عنوان درست سخت تر از چیزی است که فکر می کنید. یک تگ عنوان بهینه سازی شده، برای سئو بسیار کارآمد خواهد بود.

تگ های توضیحات: این تگ ها نیز همانند تگ عنوان حائز اهمیت می باشند. تگ های توضیحات برای بهینه سازی موتور جستجو داخلی بسیار مهم هستند اما دریافت صحیح آن ها آسان نیست مگر اینکه شما یک فرد حرفه ای باشید.

متا تگ ها: علاوه بر تگ عنوان و تگ توضیحات، متاتگ های بسیاری وجود دارند که با توجه به وبسایت و موقعیت خاص شما ممکن است مهم یا فاقد ارزش باشند. سئوکار شما باید از توانایی مشاوره دادن در مورد این تگ ها برخوردار باشد.

محتوای کیفی: مهمترین بخش از هر وبسایت و عامل حیاتی برای دستیابی به رتبه بندی بالای موتور جستجو، محتوای کیفی است. اما آیا صفحات شما واقعاً با محتوای کیفی مورد قبول از نظر گوگل، بینگ، یاهو و سایر موتورهای جستجو نوشته شده اند؟

تراکم کلمات کلیدی: اگر تراکم کلمات کلیدی پایین باشد ممکن است برای کلماتی که قصد رتبه گرفتن برای آن ها را دارید هیچ گاه رتبه نگیرید، همچنین اگر تراکم کلمات کلیدی بالا باشد ممکن است به دلیل بهینه سازی بیش از حد جریمه شوید!

استفاده از عبارات LSI : عبارات LSI عباراتی هستند که در پایین صفحه جستجو گوگل و  همچنین در کادر جستجو به عنوان عبارت های پیشنهادی مرتبط با این جستار به کاربر پیشنهاد می شوند. برای مثال، اگر عنوان صفحه شما ” مستند حیوانات”  است،  انتظار می رود که موتورهای جستجو کلمات کلیدی مرتبط با این عنوان را در محتوای صفحه پیدا کند (از جمله سگ ها، گربه ها، پرندگان و … ). اینکار به رتبه بندی بهتر کمک می کند زیرا موتورهای جستجو متوجه می شوند که صفحه یا سایت شما با موضوع مرتبط است. همچنین ممکن است شما علاوه بر کلمات کلیدی اصلی برای عبارات LSI نیز رتبه بگیرید.

ساختار سایت: آیا صفحات شما از داده های ساختار یافته برای پشتیبانی فهرست بندی ها استفاده می کند؟ آیا موتورهای جستجو سایت شما را به آسانی خزش می کنند؟ آیا محتواهای تکراری به درستی در سایت مدیریت می شوند؟ آیا طراحی سایت دوستدار سئو است؟ این ها تمام چیزهایی هستند که مشاور سئو باید به شما بگوید تا اگر نیاز است در این زمینه شما را یاری کند.

کدهای هدر: آیا در عنوان و زیر عنوان از تگ های h1 تا h6 به صورت صحیح و با کلمات کلیدی مناسب استفاده شده است؟

سرعت سایت: همانطور که می دانید همه چیز در اینترنت به سرعت انجام می شود، از این رو سرعت سایت فاکتوری بسیار مهم برای سئو به شمار می آید. مردم عجول هستند، از این رو سایت شما برای دستیابی به بهترین نتایج باید به سرعت بارگذاری شود.

دوستدار موبایل بودن: سایت ها باید به گونه ای متفاوت در دستگاه هایی نظیر موبایل ها و تبلت ها نمایش داده شوند تا اینکه همواره از طریق کامپیوتر دیده شوند. دنیا به سمت استفاده از موبایل گرایش پیدا کرده و این روزها اکثر افراد از طریق موبایل آنلاین می شوند. بنابراین این بسیار مهم است که سایت شما دوستدار موبایل بوده و به درستی برای آن بهینه سازی شود.

داده های ساختار بندی شده: استفاده از کدهای Schema یا همان داده های ساختاربندی شده به موتورهای جستجویی نظیر گوگل این اجازه را می می دهند که به خوبی سایت شما را بررسی کنند که اینکار توسط سئو انجام می شود.

و موارد دیگر! آنچه که گفته شد در بهینه سازی وبسایت شما موثر بوده و به شما آموزش می دهد که چگونه سئو را برای خود انجام دهید. اگر در این زمینه ها اطلاعات خاصی ندارید و همچنین زمان لازم برای اجرا و بررسی مرتب این مسائل را ندارید، حتما باید از یک مشاور سئو کمک بگیرید، زیرا آن ها در این زمینه از دانش و تخصص لازم برخوردار هستند.

 

مشاوره سئو چیست؟ مشاور سئو کیست؟

اجرای سئو خارجی

دوباره نمی خواهیم به جزئیات دقیق استراتژی های مختلف سئو خارجی بپردازیم، زیرا اینکار میسر نیست! هزاران کتاب الکترونیکی، منابع، ویدئو، وبلاگ و … در این زمینه وجود دارند و تنها در یک پست نمی توان به موضوعی چنین گسترده پرداخت. به همین دلیل شما به دنبال یک آژانس سئو هستید، زیرا متخصصین این آژانس می توانند موضوعات حوزه سئو را به شما آموزش داده و یا برای شما سئو انجام دهند. در این مقاله ما تنها خلاصه ای به شما ارائه می دهیم تا شما در مورد آنچه که نمی دانید آگاهی بدست آورید.

لینک سازی: این یکی از مهم ترین بخش های سئو است که هم راه های خوب و هم راه های نادرست برای انجام آن وجود دارند. راهکارهای محدودی وجود دارند که می توانند بیشتر از بک لینک صحیح رتبه بندی را بهبود ببخشند و هیچ چیز نمی تواند همانند جریمه شدن به دلیل استفاده از تاکتیک های نادرست لینک سازی به سرعت رتبه بندی و آینده سایت یا کسب و کار شما را خراب کند. بنابراین لینک سازی باید به درستی انجام شود.

رسانه های اجتماعی: اهمیت رسانه های اجتماعی به عنوان یک فاکتور رتبه بندی مدام در حال افزیش است. در حقیقت، این مورد یکی از مهم ترین بخش های سئو است. آیا محتوای شما در شبکه های اجتماعی پست می شود؟ آیا محتوا توسط افراد قابل اطمینان و قابل احترام در حوزه کسب و کار شما به اشتراک گذاشته می شود؟ لایک های بیشتر، اشتراک گذاری ها، توییت ها، پین ها و … وضعیت سایت شما را بهبود ببخشیده و رتبه بندی آن را در گوگل، بینگ، یاهو و سایر موتورهای جستجو تقویت می نماید و همچنین باعث بهبود رتبه الکسا می گردد.. لازم به ذکر است که این موارد، ترافیک زیادی ایجاد می نمایند و برند کسب و کار شما را نیز ارتقاء خواهند داد.

ویدئوها: از دیدگاه برخی افراد ویدئوها آینده اینترنت را رقم می زنند و بازاریابی ویدئویی آینده سئو می باشد. یوتیوب به تنهایی همانند موتور جستجوی گوگل یکی از وبسایت های پربازدید در دنیا است. ویدئوهایی که به درستی بهینه سازی می شوند به خوبی رتبه بندی می گردند و عملکرد آن ها سریع تر از خود وبسایت است. آن ها برای لینک ها به استثنای برندسازی، عالی هستند و بهترین محتوا را در خود دارند. همچنین، آن ها در مقایسه با محتوای متنی بارها به اشتراک گذاشته شده و پست می شوند.

بازاریابی محتوا: اکثر مردم فرم های تبلیغاتی را نادیده می گیرند. آن ها به بنرها توجه نمی کنند، از تبلیغات تجاری تلویزیون رد می شوند و بیلبوردها را کم اهمیت می دانند. آن ها رادیوهای ماهواره ای دارند و به راحتی تبلیغات رادیویی گوش می کنند. این افراد تفاوت بین تبلیغات کلیکی و فهرست بندی ارگانیک را متوجه می شوند و ایمیل های تبلیغاتی را باز نمی کنند. بازاریابی سنتی آفلاین و آنلاین به سرعت در حال محو شدن است. بنابراین محتوا بزرگ ترین بخش بازاریابی خصوصاً به صورت آنلاین است. بیائید ساده تر بیان کنیم، این روزها  بازاریابی اینترنتی موثر بدون محتوای خوب غیر ممکن است و  محتوا باید بیش از پیش سئو را در برگرفته باشد. مشاور سئو باید بداند چگونه می توان یک محتوای مفید و رایگان تولید نمود و آن را در سراسر وب انتشار داد به نحوی که ترافیک هدفمند برای سایت دریافت کند و بازدیدکنندگان را به مشتریان احتمالی و در نهایت به خریدار تبدیل نماید. سپس این محتوا را به اندازه کافی جذاب نموده تا بازدیدکنندگان به مشتریان همیشگی تبدیل شوند. اینکار آسان نیست اما هر کسی باید آن را انجام بدهد.

به هر حال، بازاریابی اینترنتی استراتژی های بسیاری در خود می گنجاند که موارد بالا بعضی از مهمترین آن ها هستند. البته تعداد این موارد بیشمار است و بهینه سازی موتور جستجو در زیر چتر بزرگ بازایابی آنلاین که در آن تعداد زیادی تاکتیک در ادغام با یکدیگر استفاده می شوند قرار دارد.

 

مشاوره سئو چیست؟ مشاور سئو کیست؟

اگر نیاز به مشاوره رایگان سئو دارید، همین حالا با ما تماس بگیرید

 

چه کاری نباید انجام داد!

هنگامی که صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو می شود، کارهای بسیاری وجود دارند که نباید آن ها را انجام داد. این ها اغلب بسیار مهم تر از آنچه که باید انجام دهید می باشند. اجتناب از این موارد برای موفقیت وبسایت آنلاین شما حیاتی می باشد. شما می توانید 100 مورد صحیح را انجام دهید اما تنها یک خطا می تواند رتبه بندی شما را کامل از بین ببرد، منجر به جریمه و یا حتی نابودی سایت شما گردد. این بسیار مهم است که فرد یا شرکتی که مشاوره سئو انجام می دهد بداند چه کارهایی نباید انجام شوند و شما را در اجتناب از آن ها راهنمایی کند.

در ذیل به به مختصری از این موارد پرداخته شده است:

بهینه سازی بیش از حد: استفاده زیاد از کلمات کلیدی در محتوا یا در امور لینک سازی

لینک سازی غیرطبیعی: لینک های بسیار از یک سایت، تعداد زیاد لینک های فالو، استفاده مداوم از انکر تکست یکسان و …

لینک های بی کیفیت: در عصر بهینه سازی موتور جستجو شما باید کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید. تنها لینک های مرتبط و با کیفیت می تواند تاثیر  لینک های بی کیفیت را از بین ببرد.

لینک اسپم: سایت خود را با لینک هایی که از هر جای ممکن دریافت می نمائید نابود می کنید. هنگامی که صحبت از سئو می شود، حتی تعداد محدود لینک های اسپم نیز خطرناک می باشد.

محتوای نامناسب: کپی کردن، سرقت ادبی، طول و تفسیر و نوشتن محتوای بی کیفیت برای وبسایت شما مضر می باشند.

 

آشنایی با آپدیت های الگوریتم های گوگل

صنعت سئو مدام در حال تغییر است زیرا گوگل و دیگر موتورهای جستجو همیشه در حال بروزرسانی الگوریتم های خود برای جلوگیری از اسپم و سایر تاکتیک های غیر قابل اعتماد می باشند. از این رو، یک کارشناس سئو برای همگام بودن با این صنعت باید از آخرین تغییرات آگاه باشد. از کمپانی یا مشاوری که قرار است استخدام کنید سوالات بسیاری در مورد بروزرسانی ها بپرسید تا مطمئن شوید آن ها از استراتژی های تاریخ گذشته استفاده نمی کنند. قبل از صحبت با آن ها می توانید در مورد تاریخچه تغییر الگوریتم گوگل جستجو کنید تا بفهمید چه آپدیت های مهمی اخیراً رخ داده است. با اینکار دانش آن ها را قبل از استخدامشان محک زده اید و برای رساندن وب سایتتان به صفحه اول گوگل مطمئن تر خواهید شد.

 

سایر موارد

هر چند این درست است که کارشناسان سئو می توانند در هر جایی از دنیا کار خود را به طور موثر انجام دهند و اهمیتی ندارد که شما کجا باشید اما هنوز یکسری مزایا برای استخدام کسی که با منطقه زندگی شما آشناست وجود دارد. این افراد به خوبی می دانند که چقدر زمان لازم است تا یک سایت بر اساس یک محدوده زمانی در مکان شما رتبه بندی شود و چقدر هزینه لازم است. برای مثال اگر شما به دنبال جذب یک سئوکار غیر فارسی زبان باشید، این سئوکار نمی تواند همانند یک سئوکار ایرانی که بر کلمات و عبارات فارسی تسلط دارد و می تواند در قسمت های مختلف انتخاب تا استفاده از کلمات کلیدی مشاور شما باشد، شما را یاری نماید.

هر کارشناس بازاریابی اینترنتی یا مشاور کسب و کار آنلاین باید دغدغه افزایش سود و منغعت برای شما را داشته باشد. شما آن ها را به دلیل تخصصشان در بازاریابی دیجیتال استخدام می کنید، از این رو باید تا جای ممکن سرمایه شما را به شما بازگردانند و در کسب و کار خود سود کنید.

مطمئن شوید افرادی که استخدام می کنید به خوبی می دانند که چه کاری انجام می دهند. ممکن است قضاوت این موضوع سخت باشد زیرا شما نمی دانید چگونه اینکار را انجام دهید  اما می توانید با سوال پرسیدن و یا انجام تحقیقات دیگر آن ها را محک بزنید. اگر می خواهید یک کمپانی بازاریابی بزرگ یا یک شرکت تبلیغلاتی عمومی را به کار گیرید ممکن است به خاطر بزرگ بودن این شرکت ها احساس اطمینان کنید اما باز هم باید احتیاط نمائید. اکثر کمپانی های بزرگ، سئو را در لیست خدمات خود قرار می دهند اما در زمینه سئو تخصص لازم را ندارند. حتی برخی از آن ها نمی دانند سئو را چگونه باید انجام داد!

 

نتیجه گیری

دوستان هم اکنون به طور کم و بیش متوجه شدید که مشاوره سئو چیست. این تنها خلاصه ای مختصر بود زیرا دانش سئو بسیار وسیع می باشد و بهینه سازی موتور جستجو یک صنعت در حال تغییر است، از این رو چیزهای زیادی وجود دارند که می توان در مورد آن آموخت. اما هم اکنون شما ایده ای بهتر از آن تغییرات دارید، اینکه آن ها چه کاری انجام می دهند، چرا به آن ها احتیاج دارید و سایر چیزهایی که برای استخدام بهترین کارشناس به دنبال آن ها هستید. موفقیت در کسب و کار به انتخاب بهترین مشاور بستگی دارد پس عاقلانه انتخاب کنید.

 

 

مشاوره سئو چیست؟ مشاور سئو کیست؟

4/5 ( 4 نظر )