سئو چیست؟

سئو چیست؟؟؟

قطعا اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم، بهترین حالت این است که در مورد آن موضوع آشنایی داشته باشیم. یعنی اگر شما الان می خواهید سایت خودتان را سئو کنید و یا بدهید به یک سئوکار حرفه ای که برای شما سئو کند، ابتدا باید به صورت واضح و روشن، سئو سایت را بشناسید و بدانید که سئو سایت چیست؟ برای همین ما تصمیم گرفتیم به تمام روش های ممکن سئو را برای شما تعریف کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

1. تاریخچه سئو

2. سئو چیست؟

3. اهداف سئو

4. مراحل سئو

5. انوع سئو

6. چگونه سایت را سئو کنیم؟

7. قیمت سئو

8. هزینه یا سرمایه گذاری؟

تاریخچه سئو

سال 1990 اولين موتور‌های جستجو، کار خود را آغاز کردند. بعضی از محبوب‌ ترين آن‌ها اینفوسیک، آلتا ویستا و یاهو بودند. در آن موقع مردم، موتورها جستجو را يک ليست فهرست شده می دیدند که مانند صفحه زرد، سئو اوليه بر طبق حروف الفبا انجام می شد. در اين ليست صفحاتی مانند AAA در بالای اين ليست وجود داشتند.

با رشد روز افزون اینترنت، موتورهای جستجو جدیدی ظاهر شدند که الگوریتم های رتبه بندی پیچیده تری داشتند. این الگوریتم ها از معیار تراکم کلمات کلیدی یعنی تعداد کلمات کلیدی موجود در متن نسبت به تعداد کلمات کل و همچنین برچسب های شبیه KEY WORD، برای فهمیدن محتویات سایت ها استفاده می کرد.

به دنبال این ارتقاء و رشد، سئو برای بهتر دیده شدن سایت ها فعالیت خود را شروع کرد. با افزایش رتبه بندی سایت ها توسط موتورهای جستجوگر، مهندسان سئو به دنبال پیدا کردن راهی برای ارتقاء رتبه سایت خود با روش های اخلاقی و غیر اخلاقی شدند.

سئو چیست؟

 

۱. SEO چیست؟

الف. SEO مخفف چیست؟

کلمه SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization بوده که معنای تحت اللفظی آن بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد.

ب. تعریف سئو به سبک ایرانی

کلمه سئو در دایره لغات ایران ثبت نشده و در اصل آن را باید به صورت اس ای او بخوانیم، ولی اگر بخواهیم به سبک ایرانی آن را تعریف کنیم، این کلمه مخفف را می توانیم به صورت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو تعریف نماییم.

ج. معنی سئو به صورت خاص

سئو روندی است که به کمک یکسری از اصول و تکنیک ها، در جهت بهبود دیده شدن سایت در بین نتایج جستجو در موتورهای جستجو نظیر گوگل، کمک می نماید.

د. معرفی سئو به صورت عام

اگر بخواهیم ساده ترین تعریف ممکن را برای سئو ارائه کنیم، بهتر است از مثال زیر استفاده کنیم:

تصور کنید که امروز یک روز عادی و آفتابیست و شما به عنوان یک کاربر اینترنت در حال جستجو برای موضوع مورد نظر خودتان هستید. زمانی که شما وارد صفحه اول گوگل می شوید و عبارت مورد نظر را جستجوی می کنید، یک صفحه برای شما باز می شود که صفحاتی را که با موضوع مورد نظر شما رابطه دارد را به شما نشان می دهد.

اگر تا همین لحظه متوجه اهمیت سئو سایت شده اید، همین حالا با ما برای بهینه سازی وب سایتتان تماس بگیرید.

سئو چیست؟

سئو همان نقشه گنجی است که به صاحبان مشاغل و مدیران سایت ها کمک می نماید که سایتشان در بین ۱۰ گزینه صفحه اول و آن هم در بالاترین مکان قرار گیرد. سئو به شما کمک می کند که سایت شما در بهترین رتبه های صفحه اول گوگل قرار گیرد!

سئو چیست؟

هـ. معرفی سئو به صورت ویدئویی

سایت سئو برای شما یک ویدئو موشن گرافیک آماده کرده که در ۳۰ ثانیه به ساده ترین شکل بتوانیم مبحث بهینه سازی وب سایت را برای شما تعریف نماییم.

اهداف سئو چیست؟

سئو در بازدید وب سایت تاثیر بسیاری دارد. باعث می شود برند ایجاد شود. موجب افزایش ترافیک سایت می شود. باعث می شود وب سایت از رتبه بهتری در صفحات نتایج جستجو گوگل برخوردار شود. همچنین سئو باعث می شود فروش محصولات بالا برود و بهترین ابزار برای تبلیغات می باشد.

مراحل سئو

بهینه سازی سایت فرایندی زمان بر است، اما تکنیک ها و روش هایی وجود دارد که با پیروی از آن ها می توان ارتقاء رتبه را سرعت بخشید. برای موفقیت در سئو سه مرحله مهم وجود دارد که عبارت است از:

     1.سئو تکنیکال

استاندارد کردن کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت و طراحی نسخه ریسپانسیو را سئو تکنیکال می نامیم. برای شروع فعالیت های مربوط به بازاریابی محتوا، قبل از هر چیز به یک بستر قوی و یک سایت استاندارد نیاز داریم.

     2.بازاریابی محتوا

فعالیت هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز کردن رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی را می توان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن است.

     3.لینک سازی هدفمند

رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند می تواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند اما برای بدست آوردن رتبه یک و رقابت با سایت های قدیمی تر، شما نیاز به لینک سازی خارجی برای سایت خود دارید.

سئو چیست؟

چرا سئو اهمیت دارد؟

در هر ثانیه در گوگل 63000 جستجو انجام می شود و 61 درصد مشاغل در دنیا، سئو را رمز موفقیت خود در کسب و کار و بازاریابی های خود می دانند. شرکت های بزرگ حدود 41 درصد هزینه های خود را در اینترنت و به صورت آنلاین خرج می کنند. 93 درصد از کسانی که آنلاین خرید می کنند، با یک سرچ ساده در گوگل به هدفشان رسیده اند.

75 درصد افراد، هدف خود از سرچ در گوگل را در صفحه نخست پیدا و به صفحه دوم مراجعه نمی کنند. همه این اعداد و ارقام اهمیت سئو را به ما نشان می دهند. به طور کلی سئو در سه چیز خلاصه می شود، اول این که نیاز کاربر را درک کنید. دوم بهترین گزینه ها و پاسخ ها را برای کاربر آماده کنید. و سوم این که مطمئن شوید گوگل هدف شما از تولید این محتوا را فهمیده است.

۲. انواع سئو

سئو را به صورت کلی می توان به دو نوع تقسیم نمود:

سئو چیست؟

۱. نوع نحوه فعالیت سئو کار

الف) سئو کلاه سفید

این نوع از بهینه سازی شامل تکنیک ها، روش ها، استراتژی ها و اقدامات اصولی و مورد تایید موتورهای جستجو نظیر گوگل می باشد و از قوانین و مقررات آن ها پیروی می کند. همچنین سایت را هم برای کاربر و هم برای روبوت های جستجوگر بهینه می نماید و به صورت دائمی و پایدار باعث افزایش رتبه گوگل می شوند. از این سئو با نام سئو اخلاقی نیز نام برده می شود.

ب) سئو کلاه سیاه

این سئو شامل مجموعه ای از دستورات می باشد که با فریب کاری، دستکاری کردن الگوریتم های موتور جستجو و با اصول کاملا غیراخلاقی سعی در بالا بردن رتبه سایت خود می کند.

این نوع از بهینه سازی مختص روبوت ها صورت می پذیرد و به نوعی کاربر اصلا در آن مورد توجه نیست و به روش های غیر اصولی و کاملا موقت می تواند افزایش رتبه سایت را به همراه داشته باشد اما در نهایت منجر به پرداخت جریمه و حذف شدن از فهرست موتور جستجو می شود.

سئو چیست؟

۲. نوع فعالیت های روی سایت

الف) سئو داخلی یا ON PAGE SEO

فعالیت هایی که به صورت مستقیم در خود سایت بر روی کدها، افزونه ها و محتوا صورت می پذیرد، در این دسته قرار دارند. به طور کلی هرچیزی که در سایت خود بارگزاری می کنید به سئو درون صفحه یا همان سئو داخلی مربوط می شود.

ب) سئو خارجی یا OFF PAGE SEO

این روش برای بهینه سازی تمام ارتقاء هایی است که در بیرون از وب سایت شما انجام می گیرد. فعالیت هایی که در خارج از سایت و بیشتر برای افزایش اعتبار سایت انجام می شود، مانند لینک سازی های طبیعی و شبکه های اجتماعی، در این دسته قرار دارند و می توانند در بهبود رتبه سایت، به شما کمک کنند.

سئو چیست؟

۳. چگونه سایت را سئو کنیم؟

شما برای بهینه سازی وب سایت خودتان به دو گونه می توانید اقدام کنید:

الف) سپردن کار به یک سئوکار حرفه ای

در این مرحله مهم ترین کار، انتخاب یک سئو کار قابل می باشد. لطفا به این نکته توجه داشته باشید که این مسئله بسیار حیاتی و مهم می باشد. چون اگر شما نتوانید یک نفر متخصص و حرفه ای را بیابید، مهم تر از هزینه ای که به هدر رفته، زمان شما از دست رفته است!

سئو چیست؟

ب) انجام سئو توسط خودتان

اگر خودتان می خواهید وب سایتتان را بهینه سازی کنید، همین جا بهترین نقطه شروع برای شماست. سایت سئو به سبک ایرانی در قسمت آموزش سئو تمام آموزش های لازم را در اختیار شما قرار داده است و شما با مطالعه دقیق مقالات و کتاب های سئو و استفاده از نرم افزار ها و افزونه های سئو معرفی شده، می توانید وب سایت خود را بهینه سازی نمایید.

۴. قیمت و تعرفه سئو

شما سئو را به دو صورت می توانید برنامه ریزی کنید:

الف) سئو رایگان

در این قسمت یا باید خودتان دست به بهینه سازی سایت بزنید و یا از قسمت سئو رایگان همین سایت اقدام کنید و برای سئو خارجی هم از گزینه های رایگان لینک سازی و شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

ب) سئو پولی

این حالت نیاز به توضیح خاصی ندارد. شما فعالیت های سئو سایت را به صورت کامل و یا مرحله ای به یک شرکت سئو محول می کنید. البته در کل باید در نظر داشت که سئو با توجه به رقابت های شدیدی که در این عرصه وجود دارد، نیاز به سرمایه گذاری مناسب دارد، اما امکان این که بتوان به صورت ثابت برای سئو چه داخلی و چه خارجی، قیمت یا تعرفه ثابتی را مشخص نمود، وجود ندارد و قیمت سئو به صورت کاملا وابسته به سایت و کارهای مورد نظر کارفرما می باشد.

سئو چیست؟

۵. هزینه یا سرمایه گذاری؟

باید به اطلاع وبمستران گرامی برسانیم که در همه دنیا کلمه صحیح برای مبالغ پرداخت شده توسط کارفرما مرتبط با سئو، سرمایه گذاری می باشد! چرا که اگر اصولی باشد، بعد از یک دوره، بازگشت سرمایه و سودآوری به همراه خواهد داشت ولی کلمه هزینه برای جایی استفاده می شود که شما برای استفاده بلند مدت از آن، پرداخت نخواهید کرد. در صورتی که یک سئو حرفه ای و ممتد می تواند تا سالیان سال برای شما سودآوری داشته باشد.