رپورتاژ آگهی، نوشدارویی برای سئو

رپورتاژ آگهی، نوشدارویی برای سئو

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی که معادل انگلیسی کلمه Advertorial است، کلا به انواع تبلیغاتی اشاره می کند که در قالب یک گزارش آماده و ارائه شده است. به این صورت که مخاطب تلویزیون و یا وب سایت، تصور می کند که این گزارش مانند دیگر برنامه های تلویزیون و یا مقالات سایت است، در صورتیکه تمام وقت در تلاش برای تقویت یک برند خاص در ذهن مشتری است! البته از نظر اخلاقی می بایست بین این موارد تفاوت ایجاد نمود و حتی قانون تجارت بین الملل در قوانین آگهی های خود این مسئله را الزام کرده است.

اما چیزی که امروزه بیشتر مورد نظر وبمستران و سئو کاران است، لینک هایی است که در متن یک رپورتاژ آگهی در سایت قرار می گیرد و باعث افزایش رتبه گوگل برای کلمه کلیدی می گردد. البته این رپورتاژ آگهی با خرید بک لینک متفاوت می باشد و نسبت به آن دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

قیمت رپورتاژ آگهی

قیمت یک رپورتاژ آگهی به مواردی مانند قدمت وب سایت، اتوریتی دامنه، بازدید وب سایت و … بستگی دارد. البته در این میان فقط اعتبار وب سایت بر روی ارزش لینک تاثیرگذار است و مابقی موارد از طرف سایت ها جهت بالا بردن قیمت رپورتاژ در سایتشان مطرح می گردد!

 

مزایای رپورتاژ آگهی

مواردی که در این قسمت بعنوان مزایای رپورتاژ خبری بیان می کنیم صرفا مربوط به رپورتاژ های درج شده در وب سایت ها می باشد و ممکن است به رپورتاژ های تلویزیونی و … مربوط نشود.

  • مادام العمر بودن تبلیغ
  • زمانیکه شما یک رپورتاژ آگهی در وب سایتی منتشر می کنید این متن که به صورت یکی از مقالات آن سایت منتشر شده است، به صورت مادام العمر در آن سایت خواهد ماند و حذف نخواهد شد. البته دقت داشته باشید که بعضی از سایت ها برای رپورتاژ اگهی نیز زمانی مانند یکسال را مشخص می کنند.

 

  • برند سازی مناسب
  • زمانیکه در یک وب سایت معتبر و خوب مقاله ای در مورد شما یا برند شما منتشر گردد، باعث می شود سطح اطمینان کاربران و مخاطبان به برند شما افزایش یابد.

 

  • افزایش رتبه گوگل
  • به کمک لینک هایی که در متن رپورتاژ آگهی به وب سایت خودتان می دهید، می توانید رتبه کلمات کلیدی خود را در موتور جستجوی گوگل بهبود بخشید.

 

  • دوری از جریمه گوگل
  • همانطور که بارها و بارها اعلام شده، گوگل طبق الگوریتم های جدید خود به لینک سازی های خریدنی امتیاز منفی می دهد. (البته کاملا با شما هم عقیده هستیم که استثناهای زیادی هم در این زمینه وجود داره!) ولی در لینک سازی که در رپورتاژ آگهی انجام می شود، به دلیل اینکه لینک شما فقط در یک صفحه از آن وب سایت قرار گرفته است، شک هوش مصنوعی به غیر طبیعی بودن لینک کم می شود و برای وب سایت شما خطرناک نخواهد بود.

 

معایب رپورتاژ آگهی

در کنار مزایائی که برای رپورتاژ آگهی ذکر کردیم، این روش لینک سازی دارای معایبی هم می باشد که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • هزینه بالاتر نسبت به بک لینک
  • برای داشتن یک رپورتاژ اگهی در یک سایت، نسبت به بک لینک در همان سایت، حداقل باید چندین برابر هزینه کنید. بعنوان مثال در یک سایت با دامین اتوریتی مناسب، هزینه رپورتاژ آگهی 500 هزار تومان و هزینه بک لینک ماهانه 200 هزار تومان می باشد!

 

  • تعداد کمتر صفحه دارای لینک شما
  • اگر به قسمت لینک های وارده به سایت شما در گوگل وبمستر رفته باشید، قطعا متوجه گزینه ای بنام تعداد لینک به سایت شما از یک سایت دیگر شده اید. زمانیکه شما با رپورتاژ آگهی لینک سازی می کنید، نهایتا تعداد لینک های شما به انگشتان دست از آن سایت میرسد، ولی در خرید بک لینک، شما به تعداد کل صفحات ایندکس شده آن سایت، بک لینک دریافت خواهید کرد!

 

  • سختگیری روی موضوع و متن
  • ممکن است شما مدیر یا مشاور سئو یک مجله تفریحی باشید. بسیاری از سایت های خوب از درج رپورتاژ آگهی برای شما با دلایل مختلفی مانند همسان بودن سایت ها، مناسب نبودن محتوا، عدم موافقت با صحبت های مطرح شده در متن و … خودداری نمایند.

 

در کل رپورتاژ آگهی برای ارتقاء رتبه کلمه کلیدی و افزایش رتبه سایت در گوگل و کلا سئو مناسب می باشد. ولی همانطور که در سال ها در مورد بک لینک هم تذکر دادیم، در این روش هم باید توجه داشته باشید که سرمایه و زمان خودتان را از بین نبرید!

 

 

خرید رپروتاژ آگهی

مجموعه سئو با تجربه ای چندین ساله و پس از بررسی و آنالیز سایت های مختلفريال می تواند پکیج های رپورتاژ خبری مناسبی جهت بهبود وضعیت سایت شما معرفی نماید.